Вас вітає псхологічна служба Жашківського ЗЗСО I-III ступенів № 4    

         

                    Практичний психолог -

             Паращук Ніна Володимирівна

 

                    Соціальний педагог -

               Волинець Анна Леонідівна

16 днів проти насилля

Щорічно в Україні з 25 листопада по 10 грудня проводиться Всеукраїнська акція " 16 днів проти насильства", яка з 1991 року підтримується міжнародною спільнотою . Ось і в нашій школі дана акція стартувала 25 листопада в Міжнародний день боротьби з насильством над жінками.

В рамках акції  психологічною службою було проведено ряд заходів: анкетування "Що ми знаємо про насильство",та "Як вберегтися від насильства", тренінгові заняття, години спілкування  з учнями школи, виготовлення колажів на дану тему,перегляд відеороликів з метою попередження насильства в сім"ї, виступи на батьківських зборах.

ДЕНЬ ТОЛЕРАНТНОСТІ

З 12 по 16 листопада відбувся тиждень толерантності. Психологом школи проводилися  тренінги "На планеті толерантності" та "Мандрівка в країну толерантності", також разом з дітками  виготовляли квітку толерантності і проводили анкетування "Чи є ти толерантною людиною?". Учні 6 класу на  інформаційній хвилинці ознайомили присутніх з поняттям толерантності.

Європейський день протидії торгівлі людьми.

18 жовтня -Європейський день протидії торгівлі людьми. Пам"ятаємо, що торгівля людьми - це злочин і порушення прав людини. Психологом школи Н.В.Паращук було проведено тренінги з учнями для ознайомлення діток із цим явищем.

"Емоції та почуття"

В рамках факультативу "Моральні цінності" діти у формі тренінгу ознайомлювалися із темою емоції та почуття .

Година спілкування "Секрети  дружби"

Психологічна служба разом з учнями 6 класу спілкувалися про дружбу та дружні стосунки, а також зображували портрет ідеального друга.

"Добро починається з тебе"

Проведення виховної години з учнями 2 класу "Добро починається з тебе" з метою допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; формувати уміння відрізнят ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.

"Торгівля людьми"

Здається досить дивним, що сьогодні, в ХХІ столітті, ми змушені говорити про торгівлю людьми не в історичному контексті, а в реальному часі. На превеликий жаль, і зараз, мільйони людей у світі перебувають у рабстві. Звичайно, «нові раби» не носять кайданів, їх не пропонують відкрито на ринках, як то було у прадавні часи, на них ніхто не має легальних прав, тому що у всіх країнах рабство заборонено. Тим не менш, люди перетворюються на «товар», який можна продавати і купувати, використовувати як завгодно, а потім викидати як непотріб. Тому торгівля людьми вважається сучасною формою рабства, і розглядається на міжнародному рівні як злочин, що карається законом.
Відповідно до листа управління освіти і науки ЧОДА від 13.03.2018 №02/11-02/541/01-22 про поширення соціального відеоролику з протидії торгівлі людьми психологічною службою школи було проведено виховні години з учнями старших класів стосовно даної теми.

Вправа "Мої сподівання "

В рамках факультативу "Сімейна розмова" учні 7 класу виконували вправу "Мої сподівання".

Визначення рівня шкільної адаптації

Батькам першокласників слід розуміти, що адаптація до школи - це процес багатоплановий, тобто в ньому задіяно як фізіологічні явища, так і соціально-психологічні. Що стосується фізіологічної адаптації, медики відзначають, що більшість першокласників хворіє у вересні, деякі діти втрачають вагу у перші 2-3 місяці навчання, деякі скаржаться на втому, головний біль, стають примхливими. Що зовсім не дивно, оскільки на 5-6 річних малюків звалюється лавина завдань, що вимагають від них розумового і фізичного напруження. Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень», а також у налагодженні ефективного спілкування з однолітками і вчителем.

Як зрозуміти, що дитина успішно адаптувалася?

1.Процес навчання викликає у першокласника позитивні емоції, він впевнений у собі і не відчуває страх.
2.Новоспечений учень справляється зі шкільною програмою.
3.Дитина проявляє самостійність при виконанні домашніх завдань і звертається за допомогою до мами або тата тільки після того, як сама спробувала їх виконати.
4.Першокласник задоволений своїми стосунками з однокласниками і вчителем.

Коли звертатися до психолога?

   Хто як не люблячі батьки помічають найменші зміни в настрої своєї дитини і тут же кидаються йому на допомогу? І часто досить однієї любові, ласки і терпіння, щоб допомогти малюкові. Але в житті бувають такі ситуації, коли однією батьківською любов'ю не обійтися, і тоді на допомогу приходить дитячий психолог.

   Малюк мало схожий на дорослого, адже він відчуває і мислить інакше. Почуття його можуть бути сильні, але частіше вони не стійки: те, що його сьогодні захопило, завтра може бути забуте. Дитина семимильними кроками рухається вперед у своєму розвитку. Як це відбувається? Що діється в його внутрішньому світі?

На ці та інші запитання відповідає дитяча психологія. Вона вивчає закономірності психічного розвитку дитини. Дитячий психолог допомагає дитині ставати дорослим, безболісно долати природні труднощі у розвитку особистості, навчає вмінню спілкуватися з іншими людьми і тому, як повніше розкрити свої потенційні можливості, гармонійно розвинути мислення, пам'ять, уява, враховуючи неповторну індивідуальність кожного.

 

Коли потрібно звертатися до психолога

* Втрата контролю . Навіть при самих гармонійних стосунках між батьками і дітьми бувають моменти, коли дитина не слухається, і це нормально, тому що свідчить про становлення особистості маленької людини. Але якщо ви відчуваєте, що втрачаєте контроль над дитиною і вам все важче жити із ним, то краще порадитися з фахівцем, який зможе об'єктивно оцінити ситуацію і підказати способи виходу з неї.

* Страхи . Допомога психолога необхідна, якщо у дитини постійний страх темряви, страх залишатися одному в кімнаті, страх перед дощем, грозою, сильним вітром. Деякі діти бояться комах, тварин, незнайомих людей. Почуття страху пригнічує дитини, пригнічує його активність, ініціативу і нерідко веде до безпорадності перед ситуацією.

* Сором'язливість. Самосприйняття дуже соромливих дітей досить негативно: вони уникають контактів з однолітками, надмірно чутливі до критики, не проявляють ініціативи, не затверджують і не захищають себе. Ці риси характеру формуються в дитинстві, але сором'язливість можна подолати.

* Агресивність. Напевно, всі батьки в тій чи іншій мірі стикалися з цією проблемою. Причин такої поведінки величезна безліч. Важливо, щоб воно не закріпилося і не увійшло до рису характеру дитини, не пішло глибоко всередину, не завадило у встановленні нормальних відносин з навколишнім світом. Допомогти в цьому випадку може тільки психолог.

* Надмірна активність. Вона стає причиною злості, порушення планів, невдач і інших неприємностей не тільки для дитини, а й для батьків. Допомога психолога тут просто необхідна. Він порадить, як направити активність дитини в потрібне русло.

* Особливі ситуації . Психіка дитини дуже тендітна і вразлива.

У житті деколи бувають такі ситуації, з якими важко впоратися навіть дорослим. До них відносяться смерть одного з членів сім'ї, розлучення батьків; поява нового члена сім'ї; надходження в дитячий сад або в школу; серйозна хвороба дитини; насильство по відношенню до самої дитини або у нього на очах. У цих випадках варто звернутися до психолога, навіть у тому випадку, якщо вам здається, що одне з перерахованих подій не сильно вплинуло на дитину. Але справа в тому, що зовні це може ніяк не проявлятися, а піти всередину душі і з'явиться тоді, коли ви цього менше всього чекаєте. Психолог визначить, наскільки сильно дитина переживає, чи глибоко торкнулося його відбувається, допоможе впоратися, пережити те, що трапилося.

* Погана успішність у школі . Батьків має турбувати, якщо раптом різко погіршилися оцінки, незважаючи на старання дитини, або він відмовляється йти до школи без видимих на те причин.

Але було б невірно думати, що психолога потрібно відвідувати тільки у випадках проблемних ситуацій. Якщо у вас в родині панує любов і злагода і немає проблем, бажано просто прийти, щоб виявити потенційні можливості вашої дитини: до чого він більше здатен, як краще розвинути в ньому гармонійну особистість. Пройшовши серію тестів у психолога, ви отримаєте потрібну і корисну інформацію.

  Психолог працює з внутрішнім світом людини, спираючись, звичайно, на науку, і на свій життєвий і духовний досвід. Якщо ви подумали про допомогу психолога, не варто відкладати візит до нього на невизначений термін, адже дитина розвивається дуже швидко, проходячи один етап за іншим, і можна просто упустити період, найбільш сприятливий для розвитку того чи іншого уміння, для вирішення тієї чи іншої проблеми . Краще вчасно визначити тактику і стратегію подолання виниклої кризової ситуації, ніж переробляти щось чи ламати в дитині потім.

 

 

Робіть!

Втішайте свою дитину.

Прибираючи чи готуючи їжу, щось наспівуйте.

Коли дитина з вами розмовляє, слухайте співчутливо й уважно.

Визначте чіткі та тверді умови для дитини.

Не скупіться на нагороду — похвалу чи поцілунок.

Не втрачайте почуття гумору.

Проблеми «батьків і дітей» немає там, де дружать і мають спільні заняття.

Не робіть!

Не перебивайте дитину, не говоріть, що ви вже все зрозуміли, не відвертайтесь, поки підліток не закінчить розповідати.

Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова. Не вимагайте одразу дуже багато.

Не слід постійно виправляти дитину, повторюючи: «Не так! Перероби!».

Не треба піддавати критиці дитину навіть сам на сам, тим більше не слід цього робити при інших людях.

Не треба встановлювати для дитини дуже багато правил: вона перестане звертати на них увагу.

Не перестарайтесь, створюючи дитині дуже багато стимулів або вражень.
Не виявляйте надмірного занепокоєння з приводу кожної зміни в дитині: невеликого руху вперед або, навпаки, деякого регресу.

ВИСЛОВИ, ЯКИХ НІКОЛИ НЕ ПОВИННА ЧУТИ ВАША ДИТИНА:

! «Підеш в школу, – ще довідаєшся...», «Може там з тебе людину зроблять !...» 

! «Мені такий хлопчик (таке ледащо...) не треба ...!» 

! « Вчитель не такий», «Клас не підходящий, – не такий, як сусідній», «Школа взагалі гірше, ніж та (якась!)» 

! «Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!» 

! «Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта...» 

! «А чого від нього чекати гарного? Він же...» 

! «То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу...», «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку... Ще чого!..» 

! «І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти...» 

! «Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу... Втомилася я вже прибирати після тебе...» 

! «І коли ти вже... До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати...», «Скільки це може продовжуватися...» 

! «Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка... Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею...».

Всі люди народилися вільними й рівними за своєю гідністю та правами. Вони наділені розумом і совістю та повинні діяти один стосовно іншого в дусі братерства.

                                              Декларація Прав Людини, 1948, стаття 1.

Малюю свій страх... (учні 5 класу)

ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА ШКОЛИ -

спеціалізований підрозділ в системі народної освіти, основним завданням якого є забезпечення умов, що сприяють повноцінному психічному та особистісному розвитку кожної дитини, порушення яких заважає своєчасної реалізації вікових та індивідуальних можливостей учнів і веде до необхідності психолого-педагогічної корекції.